Mese habbal

Mottó: három gyerek, tizenhét év, ezerhétszáz poszt // Emlékkönyvnek szánom ezt a gyűjteményt a gyerekeimnek és magamnak is, hogy ne felejtsünk el semmit, ami egykor fontos volt. Fotók, videók, érzések, emlékek, nyers adatok, nyaralások, szülinapi ajándékok, karácsonyok, bizonyítványok, és minden egyéb, ami végig kíséri az életünket. Másnak nem szórakoztató, de nekünk az. (Eredeti mottó - 2007) egy tejszagú gyermek és egy vér/verejtékszagú bodyguard naplója.

szerda, november 05, 2014

Kara csacsog:

Az én bölcs fiam egyszer azt mondta Gézának:
- Az életnek az a dolga, hogy boldog legyél.

Amikor érte mentem, gyorsan rá is kérdeztem a részletekre:
- Meséld már el nekem, hogy mi az élet dolga, mert azt nekem feltétlenül tudnom kell.
- Az életnek az a dolga, hogy vidám legyél.
- És Te vidám vagy?
-  Igen.
- Mindig?
- Mindig.
- És mit gondolsz, Géza is vidám?
- Igen.
- Mindig?
- Nem, nem mindig.
- Mikor nem vidám a Géza?
- Hát amikor nem vagyok itt vele.

Sok LEGO-s videót néz a youtube-on, és mindegyikre, amelyik megtetszik  neki, megkérdi:
- Anya, ezt megkaphatom?
Eleinte mondtuk neki, hogy majd ha szülinapja lesz, meg karácsony, stb,  de hamar rájöttünk, hogy egyiket se gondolja komolyan ő maga se, úgyhogy minden ilyen kérdésre lehet neki azt válaszolni, hogy
- Persze, megkaphatod.
És azzal megnyugszik és el is van felejtve az egész.
Probléma csak azzal van, ha egy nap a huszonötödik ilyen kérdésre már úgy válaszolok, hogy oda se fordítom a fejem, csak unott hangom mondom neki:
- Persze, azt is megkaphatod.
Akkor ugyanis rám szól, hogy nézzek már oda, mert nem fogom tudni, hogy mit kell venni majd a boltban. Akkor odafordulok és azt mondom neki:
- Igen, most már nézem, persze, megkaphatod.
És mindketten gyorsan el is felejtjük az egészet.

Tegnap minden előzmény nélkül odajött hozzám és elkezdte a felsőtestét jobbra-balra mozgatni, a karjait meg össze-vissza lengetni a levegőben és megkérdezte:
- Anya, te tudsz ilyet?
- Nem, nem tudok.
- Akkor figyelj, mutatom lassított felvételben!

Pár napja azon vitatkoztak Zénóval, hogy el lehet-e vágni a fát. Azzal tettem igazságot, hogy van nekünk törött fakardunk, amit egyikük a hátsókertben a játék hevében véletlenül eltört. Azt meg is tudom mutatni nekik, tessék, a fát nem hogy el lehet vágni, de el is törik akár. Kara mindenképpen látni akarta. Nézegeti, megszólal:
- Ööö, igen, én emlékszem, akartam játszani ezzel a karddal, de Zénó nem engedte, úgyhogy szerintem Zénó törte el.
- Na ne manipulálj itt engem!
- Én nem maniKulálok, én nem..!

Rászóltam Zénóra, hogy izegjen-mozogjon a széken evés közben, folyton belém rúg az asztal alatt, nyikorog a feneke alatt a szék, üljön már nyugodtan az asztalnál. Kara kihúzta magát a saját székén és megkérdezte:
- Nézd, Anya, milyen stabilan ülök! Ugye, hogy én stabilan ülök?!

Címkék: