Mese habbal

Mottó: három gyerek, tizenhét év, ezerhétszáz poszt // Emlékkönyvnek szánom ezt a gyűjteményt a gyerekeimnek és magamnak is, hogy ne felejtsünk el semmit, ami egykor fontos volt. Fotók, videók, érzések, emlékek, nyers adatok, nyaralások, szülinapi ajándékok, karácsonyok, bizonyítványok, és minden egyéb, ami végig kíséri az életünket. Másnak nem szórakoztató, de nekünk az. (Eredeti mottó - 2007) egy tejszagú gyermek és egy vér/verejtékszagú bodyguard naplója.

hétfő, november 04, 2019

A Pál utcai fiúk

Még ma is ott tartunk, hogy a kötelező olvasmányokat esti mese jelleggel felolvasom, mindkét gyereknek. Tisztában vagyok azzal, hogy a gyerekek ettől nem fognak rutint szerezni az olvasásban és alapvetően ez volna a cél, és azzal is, hogy ettől nem fogják megszeretni az olvasást, de a Kincskereső kisködmönnél például mondatonként értelmeznem kellett a szöveget.

Ezen kívül az eredeti elképzelés az volt, hogy oké, én elolvasom a kötelezőt helyette, de neki ugyanannyi oldalt kell olvasnia akármit, nekem mindegy, hogy mit. Aztán ahogy teltek a hónapok, annyi maradt meg, hogy én elolvasom a kötelezőt helyettük.

A Pál utcai fiúk helyenként kifogott rajtam. Amikor Nemecsek Ernő elkezdett megbetegedni, a szívszaggató részeknél elcsuklott a hangom. Azzal hárítottam, hogy
- Innen Zénó olvas tovább. 
Akkor is, ha csak 3 mondat volt hátra a fejezetből.

Aztán egyik este Zénó azzal indult be a szobájába:
- Anya, ma estére hozzál magaddal zsebkendőt is, mert olyan rész jön, hogy Neked az kelleni fog.

Tapintatos kis fickó az én fiam, ez nem vitás.