Mese habbal

Mottó: három gyerek, tizenhét év, ezerhétszáz poszt // Emlékkönyvnek szánom ezt a gyűjteményt a gyerekeimnek és magamnak is, hogy ne felejtsünk el semmit, ami egykor fontos volt. Fotók, videók, érzések, emlékek, nyers adatok, nyaralások, szülinapi ajándékok, karácsonyok, bizonyítványok, és minden egyéb, ami végig kíséri az életünket. Másnak nem szórakoztató, de nekünk az. (Eredeti mottó - 2007) egy tejszagú gyermek és egy vér/verejtékszagú bodyguard naplója.

péntek, július 18, 2008

Ha nem jó

A mai napot Apa nélkül, de mégsem magányosan töltöttük. Délelőtt a gyöngyfűzésre érkezett vendégünk társaságában, délután a családi ünnepen volt alkalmunk derűs pillanatokat szerezni. Eddig minden oké volt.

Este viszont a fürdés körül akadt néhány problémánk. A vetkőzéssel nem is volt gond, aztán a kádban néhány kishajó mellett megemlékeztünk Apáról, aki a nagyhajón tölti az idejét, végül beszaladtunk a szobába megszárítkozni és felöltözni.

Z egy percre, mitnemondjak egy pillanatra sem maradt nyugton. Megtörölni még csak-csak hagyta magát, de a pelenkázás idejére eszébe sem jutott háton feküdni. Próbálkoztam a kezébe adott játékokkal elterelni a figyelmét, kis ideig ment is, végül mindig a pelenkázóasztal fölötti polcba kapaszkodva húzta fel magát, hogy lássa, mit rejtettem ott el előle.

Először a babahintőport találta meg. Levette, azzal is próbáltam hátára fektetni, amíg ráadom a pelenkát. Néhány másodpercig maradt is, aztán indult megint, hogy megnézze a polcot. Visszatette a hintőport. Hurrá. Eddig semmit nem tett vissza oda, ahonnan elvette.

Újra elvette a hintőport, lefektettem, újra semmi, felállt. Mosolyogtam. Z megfordult, a szája tele volt hintőporral. Éljen. Visszatette. Újra elvette, stb, de még mindig meztelen volt. Bármilyen játékot adtam a kezébe, nem érdekelte, csak fel akart állni. (Ilyenkor szoktam Apa után kiabálni, hogy foglalja le a gyereket, amíg dolgozom.)

Akkor megtalálta a popsikenőcsöt. Az nagyon tetszett neki. A nyitott tégely nem tűnt a legjobb ötletnek, de akkor már azt mondtam, tőlem meg is eheti akár, ha amíg eszi, nyugton van és rá tudom adni a pelenkát. Sikerült ráadni a pelenkát. Ránézek: a gyerek könyékig a tégelyben, a krémet mind kiürítette belőle, az összes Z kezén van. Elő a törlőkendőket, jelentős mennyiségű popsikenőcs eltávolítása céljából. Előbb-utóbb sikerült is, igaz, annak árán, hogy az én kezem is tiszta kenőcs lett. De akkor most hogy nyúljak a gyerekhez? Nem mehetek ki kezet mosni, mert addig 5-ször leugrik a pelenkázóról.

Elő a törölközőt. Beletöröltem a kenőcsöt, mindegy már úgy is, majd kimosom, de mit látok: lejött a pelus a gyerekről. Kezdem elveszíteni a fejem, Z pedig indul megint a polc felé. Ilyenkor arra szoktam gondolni, milyen jó, hogy nincs egy rejtett kamera a szoba sarkában, különben a fél világ rajtam röhögne, a gyermekvédelmi hatóság meg épp indulna, hogy máshol helyezze el a gyereket.

Szóval áll a gyerek a polcnál, ötletem sincs, hogy adjam rá a pelust. Kb 15 perce kezdtem a műveletet. Amíg áll, ráadom a pizsamát a felsőtestére. Az is valami. Amint a kezébe akad egy tárgy a polcról, elkeseredetten próbálom lefektetni, hogy ráadjam az új pelenkát. Végre sikerül. Már csak a pizsi van hátra. Annak is csak a lába. Meglátom a fényt az alagút végén, de csak nem tudom ráadni a pizsamát, mert annyit mocorog. Négykézláb, nekem háttal magyaráz valamit, én egy kézzel próbálom a patentokat összezárni, a másik kezemmel a hasa alatt tartom a gyereket, hogy ne forogjon, ne álljon fel, maradjon végre nyugton akkor négykézláb. Majdnem kész. 20 perc.

Végül leültetem a pelenkázóra, háttal nekem, nekidől a hasamnak és odaszorítom magamhoz, hogy ne tudjon elindulni. Mindezt egy kézzel, a másik kezemmel a patentokkal bíbelődöm a pizsama lábán. Baromi nehéz. A gyerek szétfeszíti magát, hogy mehessen már, én szorítom magamhoz, és egykezezek. 25 perc. Végre kész. Z elfárad, én is, indulok tápszerért. Holnapra szerzek altatólövedéket, vagy nyugtatót. A gyereknek és magamnak is.

1 Comments:

Blogger Andi said...

Hahahaha. én kétszer csináltam ezt végig minden este, mondjuk pl. 1 db 6 hónapos és 1 db 20 hónapos gyerekkel. Nálunk nem volt hajón Apa. Nézte a híradót. Meg fáradt volt. :)

12:28 de.  

Megjegyzés küldése

<< Home