Mese habbal

Mottó: három gyerek, tizenhét év, ezerhétszáz poszt // Emlékkönyvnek szánom ezt a gyűjteményt a gyerekeimnek és magamnak is, hogy ne felejtsünk el semmit, ami egykor fontos volt. Fotók, videók, érzések, emlékek, nyers adatok, nyaralások, szülinapi ajándékok, karácsonyok, bizonyítványok, és minden egyéb, ami végig kíséri az életünket. Másnak nem szórakoztató, de nekünk az. (Eredeti mottó - 2007) egy tejszagú gyermek és egy vér/verejtékszagú bodyguard naplója.

kedd, november 25, 2008

A bölcsi

A bölcsivel kapcsolatban azért voltak fenntartásaim. Volt alkalmam egy éven keresztül az ablakból figyelni a bölcsi udvarát. elszomorító volt. Akkoriban még nem érintett meg nagyon a téma, mivel azt hittem, Z nem fog oda járni. Amikor viszont beírattam, eszembe jutott az a sok rémes jelenet, ahogy a bölcsis nénik egy kupacban cseverésznek az udvaron, rá se néznek a gyerekekre, csak néha, ha felsír valamelyik, akkor szólnak hozzájuk, kifogásolható stílusban.

A beíratkozáskor persze a vezetőnő elmondta, hogy náluk minden bölcsis néni nagyon kedves, nagyon figyelmes és nagyon szereti a gyerekeket. Persze, mindent nagyon. Nem hoztam fel a más irányú tapasztalataimat, abban bíztam, hogy talán tényleg így van és nyugodt szívvel mehetek vissza dolgozni.

A beszoktatáskor külön odafigyeltem arra, hogy megfigyeljem a bölcsis nénik viselkedését. Persze kifogtuk a legjobbat, aki tényleg szereti a gyerekeket, tényleg figyelmes és türelmes velük. Annyira nem oda való a hölgy, hogy szinte szürreális a jelenléte a többiek között, és gyakran teszem fel magamnak a kérdést, hogy vajon ő jól érzi-e magát ott nap mint nap. szeptember óta dolgozik itt, gondolom, még neki is új a helyzet.

Annak is fültanúja voltam, ahogy egy régi bölcsis néni beköszönt a szobába a régi kollégáinak, és a kérdésükre fennhangon azt mondta: 'jaj, dehogy jövök én ide vissza dolgozni, eszem ágában sincs, minden szülő nevelje fel a saját gyerekét otthon'. Valószínűleg nem vette észre, hogy egy szülő is hallotta a kijelentést. Mindegy. Tehát igazam van.