Mese habbal

Mottó: három gyerek, tizenhét év, ezerhétszáz poszt // Emlékkönyvnek szánom ezt a gyűjteményt a gyerekeimnek és magamnak is, hogy ne felejtsünk el semmit, ami egykor fontos volt. Fotók, videók, érzések, emlékek, nyers adatok, nyaralások, szülinapi ajándékok, karácsonyok, bizonyítványok, és minden egyéb, ami végig kíséri az életünket. Másnak nem szórakoztató, de nekünk az. (Eredeti mottó - 2007) egy tejszagú gyermek és egy vér/verejtékszagú bodyguard naplója.

csütörtök, június 02, 2016

Mi leszel, ha nagy leszel?

Nem szoktam ezzel a témával stresszelni őket, főleg azért mert én például még az egyetem végén, diplomával a kezemben se tudtam megmondani, hogy mit akarok kezdeni magammal, de időnként érdeklődöm. Nem is azt szoktam kérdezni, hogy mik akarnak lenni (a fiúk), hanem azt, hogy szoktak-e gondolkodni azon, hogy mik akarnak lenni ha nagyok lesznek. Ez a kérdés sokkal puhább.

Zénó korábban úszóedző akart lenni (amíg Törökbálinton úszni tanult), amióta iskolás, azóta pedig tanár akar lenni, mert annyira szereti a tanárnőjét.

Karával addig jutottunk, hogy annyit kérdez, meg kritizál, hogy egy adott tárgy miért ilyen, miért nem olyan,  hogy egyszer azt mondtam neki, legyen tervező. Csak így, általánosságban. Mert akkor majd ő dönti el a dolgokról, hogy milyenek legyenek. Képzelőereje, kreativitása is van az efféle feladatokhoz.

Ma este újra szóba került a téma, de meglepetésemre egész mást mondott:
- Gyereksegítő akarok lenni.
- Gyereksegítő? Például az oviban? Vagy mit csinál a gyereksegítő?
- Hát, amikor egy gyerek kap egy LEGO-t de nem tudja összerakni, felhív engem, odamegyek és összerakom neki. Erre gondoltam.

Címkék: