Mese habbal

Mottó: három gyerek, tizenhét év, ezerhétszáz poszt // Emlékkönyvnek szánom ezt a gyűjteményt a gyerekeimnek és magamnak is, hogy ne felejtsünk el semmit, ami egykor fontos volt. Fotók, videók, érzések, emlékek, nyers adatok, nyaralások, szülinapi ajándékok, karácsonyok, bizonyítványok, és minden egyéb, ami végig kíséri az életünket. Másnak nem szórakoztató, de nekünk az. (Eredeti mottó - 2007) egy tejszagú gyermek és egy vér/verejtékszagú bodyguard naplója.

szombat, szeptember 22, 2018

A dolgos hétköznapok

Már a cím se igaz, mert hétvége van.

Most arról akartam írni, hogy milyen lazán beszélünk a gyerekek előtt, sőt a gyerekeknek arról, hogy őket valószínűleg elcserélték a kórházban. Ezt főleg akkor szoktuk mondani, amikor elmegy az eszük és össze-vissza beszélnek kisebb-nagyobb marhaságokat. Olyankor előszeretettel mondogatom, hogy kérem vissza a saját gyerekemet. Azt a rendeset, csendeset, szófogadót.

Ha bevalljuk, hogy nem cserélték el őket, akkor jön az, hogy meleg hangon mesélek nekik a szuper bentlakásos iskolákról. Főleg a Nógrád megyeiekről. Extrém esetekben a méltán jóhírű ukrán árvaházakról.

- De miért, mi a jó a bentlakásos iskolában?
- Hát, főleg az, hogy messze van.

Ma este nagyon felpörögtek lefekvés előtt. Már a fogmosás is botrányba fulladt, és ugyan a fiúk viszonylag hamar bementek a szobájukba, Róza nem bírt lehiggadni és megtalálta a füles kapaszkodós nagy ugráló labdáját amihez 2 éve nem nyúlt és elkezdett rajta ugrálni. Ekkor már majdnem este 9 volt. Normál esetben 8-kor megyünk feküdni. Kiabált, énekelt, ugrált és folyton leesett róla. Egy ponton már annyira röhögtem, hogy elkezdtem kiabálni Apának, hogy erről a műsorról ő se maradjon le.

Amikor Róza meghallotta, hogy Apát (a mumust) hívom, egy szempillantás alatt eldobta a labdát be a sarokba a helyére és elindult az ágya felé. Megnyugtattam, hogy csak azért hívom Apát, hogy lássa ő is az ugráló szemefényét, erre nagy boldogan ugrált tovább, majd arra kért:

- Akkor elmondod majd neki?
- Mit?
- Hogy csak néznie kell, de haragudnia nem.
- Aha, mindenképpen.

Én ma is fél 10-ig bírtam, általában akkor adom át a stafétát Apának, és elindulok fürdeni. Róza ma utánam szólt:
- Akkor szólsz Apucinak, hogy jöjjön fel hozzám?
Micsoda jellemfejlődés, alig fél óra alatt.

Mielőtt G felment hozzá, azért spontán kielemeztük a kialakult helyzetet:
- Csak tudnám, mivel érdemeltük ezt ki..!
- Nem tudom, de biztosan a Te hibád.
- Nem, szerintem Te rontottál el valamit.
- Én nem. Te!
- Nem, Te!

Amikor vége a napnak, és visszagondolok arra a temérdek hülyeségre, amit aznap/ma összehordtak, meg a sok kacagásra, szerencsésnek érzem magam. Nem kell nekem rendes, csendes, szófogadó gyerek! De ezt többnyire napközben még nem így gondolom. A pihenés óráiban, alvó gyerekek mellett valahogy átértékelődik minden aznapi történés.