Mese habbal

Mottó: három gyerek, tizenhét év, ezerhétszáz poszt // Emlékkönyvnek szánom ezt a gyűjteményt a gyerekeimnek és magamnak is, hogy ne felejtsünk el semmit, ami egykor fontos volt. Fotók, videók, érzések, emlékek, nyers adatok, nyaralások, szülinapi ajándékok, karácsonyok, bizonyítványok, és minden egyéb, ami végig kíséri az életünket. Másnak nem szórakoztató, de nekünk az. (Eredeti mottó - 2007) egy tejszagú gyermek és egy vér/verejtékszagú bodyguard naplója.

kedd, július 03, 2007

30. hét

Egyre gyakrabban fordul elő, hogy nehezen kapok levegőt. Nő a gyerek, meleg van, fáradékony vagyok. A lakásból nem nagyon járok ki.

Elolvasok viszont minden olyan weboldalt, ahol hetekre bontva közlik, hogy mi történik aktuálisan velem, a gyerekkel és mire kell odafigyelni az adott héten. Legnagyobb meglepetésemre minden helyen mostanra datálják azt a szorgos bevásárlást és főzési rohamot, aminek az a célja, hogy a gyerek apjának legyen mit elővenni a fagyasztóból amíg én kórházban vagyok (!), illetve legyen mit ennünk miután hazajöttünk a kórházból. Az okos weboldalak szerint fel kell töltenem a kamrát nem romlandó élelmiszerekkel és a fagyasztót kész étellel, hogy az éhenhalás veszélye elkerülhető legyen és teljes legyen a család miután kiengedtek minket a kórházból. Tejóég.

Azért ez messze van a valóságtól. Egy felnőtt ember el tudja látni magát, ez a legalapvetőbb különbség a felnőtt és a gyerek között, szerintem. Ha főzni nem is tud a pasas, el tud menni étterembe, gyorsétterembe, Tesco foodcourt-ba, tud pizzát rendelni, vagy szendvicset enni. Persze tegyük hozzá, az én gyerekem apja bármit megfőz magának, ráadásul rendszerint por alakú ételeket vesz magához shaker-ben felrázva, amihez megint csak nem kellek én.

Olvastam azt is, hogy másoknál a pasi nem segít a gyerek ellátásában, meg rá se lehet bízni egy-két órára sem, amíg az ember bevásárolni vagy fodrászhoz megy. Pedig az etetéssel meg a pelenkázással sem kell bajlódnia, csak őrizni a gyereket. A gyöngyfűző tanfolyamon is ezt mesélték a többiek, mindenki csak panaszkodott.

Ehhez képest szerintem alig fogom tudni kivenni a gyereket az apja kezéből és fondorlatosan fog elküldeni nap mint nap az edzőterembe, a gyöngyboltba, bevásárolni, vagy akárhová, hogy ő lehessen vele. Hogy ez normális dolog-e, örülök-e neki, és fogunk-e vitatkozni szülői identitászavar miatt, abba előre bele se merek gondolni. De még az is lehet, hogy örülni fogok neki.