Mese habbal

Mottó: három gyerek, tizenhét év, ezerhétszáz poszt // Emlékkönyvnek szánom ezt a gyűjteményt a gyerekeimnek és magamnak is, hogy ne felejtsünk el semmit, ami egykor fontos volt. Fotók, videók, érzések, emlékek, nyers adatok, nyaralások, szülinapi ajándékok, karácsonyok, bizonyítványok, és minden egyéb, ami végig kíséri az életünket. Másnak nem szórakoztató, de nekünk az. (Eredeti mottó - 2007) egy tejszagú gyermek és egy vér/verejtékszagú bodyguard naplója.

szombat, szeptember 15, 2007

A tej

Miközben Zénó alkalmanként megpróbál átverni a hisztijével, hogy éhes, csak legyintek és arra gondolok, mennyivel könnyebb dolga lenne, ha azzal jönne, hogy tejmérgezést kapott. Azt tuti elhinném egy idő után. Ez a gyerek csak eszik és hízik.

Éreztem én, hogy az etetés körül problémáim lesznek, csak azt nem tudtam, hogy így. A harmadik naptól kezdve van tejem, ráadásul annyi, hogy komolyan attól félek, begyulladnak a melleim. Hónalj tájékon kemény, becsomósodott tejcsatornákat észlelek, fáj és feszül a mellem, éjjelente eláztatok egy-két pizsamát alvás közben és a java csak akkor jön, amikor Zénó éppen rámharap. Akkor ordítani tudnék. De nem akarom megijeszteni.

Próbáltam lefejni a maradék tejet kaja után, de nem ment. Kézzel meg se moccan, a kézi fejőgépet meg szerintem simán nem tudom használni. Szerencsére az első este rájöttem, hogy a forró teáscsészém kiváló hatással van a teli tejcsatornákra. Először nem értettem pontosan, hogy miért kezd el dőlni a lé, miután hozzányomtam a melleimhez a csészét, így másnap utána olvastam. Kiderült, hogy a meleg kitágítja a csatornákat és emaitt fejni sem kell: kifolyik egy csomó tej magától. Csak arra kell odafigyelni, hogy ne a kanapén landoljon az isteni nedű. Azóta ha feszülést érzek vagy fáj, forralok egy kis vizet, és szisztematikusan végigvasalom a melleimet egy csészével, kívülről befelé haladva, miután felkészültem arra, hogy sugárban fog folyni a tej. Ami egyébként rendkívül vicces látvány.

Egy hete jöttünk haza a kórházból, akkor volt 2850 gramm ez a gyerek, tegnap este pedig 3280-at mértünk ruha nélkül, nettóban. Egy hét alatt szerintem ez jó teljesítmény. Ma ebédre 100 grammot nyelt az én malacfejű utódom, majd jó szokását megtartva eldőlt, mint egy homokzsák.

Én pedig számolom a heteket. Elhatároztam, hogy kerek 6 hónapig megkapja ami jár neki, aztán kiváltom az érintett testrészemet és átállunk valami pépes kajára. Addig is remegő szájjal mondok köszönetet (napi 7 alkalommal) az Avent kémikusainak azért az összetételért, amivel megtöltik a Nipple Cream-et és megnyugvást hoznak sajgó testrészeimre.